Tuesday, April 24, 2012

Cokelat M&M Hilang


Tuesday, August 18, 2009

Cokelat M&M Hilang

Salamz....

Selamat malam kepada DJ KC dan pendengar MJ 12.

Ini kisah kedua yang saya ingin kongsi bersama anda sekelian.

Dahulu semasa saya baru berpindah ke rumah baru, rumah saya memang banyak gangguan halus yang berlaku walaupun telah disemah. Beberapa kali di waktu malam sewaktu suami tiada di rumah, saya akan ternampak bayang-bayang hitam di ruang tamu saya apabila saya sedang menonton tv. Kadangkala apabila saya seperti kesunyian atau dalam kesedihan, seperti ada sesuatu yang duduk di tepi saya seperti menemani saya. 

Saya kadangkala juga terdengar tawa anak kecil yang datangnya dari salah satu bilik rumah saya. Bila saya beritahu abang angkat saya yang arif dalam hal-hal begini, dia kata ada dua makhluk di dalam rumah saya (sebenarnya ada benda-benda lain yang seram lagi ada di dalam rumah saya, cuma abang tidak mahu beritahu kerana saya ni lemah semangat orangnya). Satu nenek tua dan cucunya. "Mereka" tak mengganggu cuma sebagai penjaga, selama ini "mereka"menjaga rumah dan telah menemani saya. Tapi tempat mereka bukan di rumah saya.

Sebelum abang saya nak semah rumah tu (kerana sebelum ini rumah itu telah disemah oleh orang lain), saya seperti tergerak hati ingin memberitahu nenek dengan cucunya terima kasih kerana menjaga saya sewaktu suami saya tidak ada di rumah. Jadi entah macamana tiba-tiba tergerak nak bagi cokelat M&M. Malam tu saya pun membuka satu paket M&M dan diletakkan cokelat itu ke dalam mangkuk kaca dan dibiarkan di atas meja ruang tamu saya. Sebelum saya masuk tidur, saya bersuara seperti saya berbual dengan seseorang tapi saya boleh rasakan mereka ada dan sedang memerhatikan gerak-geri saya. Saya berkata, " Nenek terima kasih. Kalau cucu nenek nak cokelat tu ambillah... " Terus saya masuk dalam bilik dan tidur.

Keesokan harinya, bila saya bangun tidur saya telah ke dapur dan tak teringat apa-apa... Sekali sedang saya menyiapkan sarapan teringat cokelat M&M tu. Kelam-kabut saya bergegas untuk melihat. Terperanjat saya, cokelat M&M tu hilang. Takkan ada orang lain ambil? Saya duduk seorang dengan suami di rumah. Masa tu pun suami belum pulang dari bertugas malam. Siapa eh? Nak kata semut ke lipas ke cicak. Hmmm tak masuk akalkan??? Begitulah... Malam tu abang angkat saya datang dan menyemah rumah itu. Jadi sampai sekarang tidak ada lagi gangguan di dalam rumah lagi. Cuma gangguan di luar rumah sahaja.

Sekian sampai di sini sahaja cerita saya... Insyallah lain kali saya akan cerita lagi pengalaman seram saya mengenai rumah saya dan pengalaman memancing saya... 

Wassalam...

Yang Benar,
Lil Haifa 619

TERIMA KASIH LIL HAIFA!!!

(Posted by me)

No comments:

Post a Comment