Tuesday, April 24, 2012

Ketuk Tingkap


Tuesday, August 18, 2009

Ketuk Tingkap

Salamz...

Selamat malam kepada DJ KC dan pendengar MJ 12.

Setiap tahun semasa musim Haji, mesti ada satu kejadian aneh yang akan berlaku di rumah saya. Pada satu hari saya terlelap tidur ketika mendengar MJ12. Tiba-tiba saya terbangun dari tidur setelah mendengar ketukan dan gegaran yang amat kuat di tingkap. Masa tu jam di telefon bimbit saya menunjukkan waktu pukul 02.30 pagi.

Untuk pengetahun semua, katil saya terletak di bawah tingkap. Gegaran di tingkap itu begitu kuat sekali sampai tingkap seperti nak tercabut. Tak tahu apa benda itu. Nak kata angin kencang tak ada bunyi deruan angin pada malam tu. Pelik juga apa benda tu. Yang peliknya tingkap rumah saya ni semua digegarkan benda tu. Tapi kalau angin semua tingkap mesti bergegar sama kan? Ini tidak... Ini tingkap digegar bergilir-gilir. Dari tingkap dapur ke tingkap bilik, ke tingkap "hall" dan terus ke tingkap bilik lagi satu. Semuanya bergilir-gilir sampai pagi. Bila saya putarkan ayat-ayat suci dari telefon bimbit saya, perkara yang sama tetap berlaku hingga ke Subuh... Nasib baik tak ada perkara lain yang berlaku. 

Yang Benar,
Lil Haifa 619

TERIMA KASIH LIL HAIFA!!!


(Posted by me)

No comments:

Post a Comment